۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۹۵۵۰۵
واکنش آیت الله نوری همدانی به حواشی جشنواره فیلم فجر؛

به نام جشن انقلاب ارزش ها را زیرپا نگذارید| به درد معیشت مردم رسیدگی کنید

به نام جشن انقلاب ارزش ها را زیرپا نگذارید| به درد معیشت مردم رسیدگی کنید
حضرت آیت الله نوری همدانی نسبت به برخی حواشی افتتاحیه جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد و گفت: به نام جشن انقلاب نباید ارزش های دینی را زیرپا گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در درس خارج خود که مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: باید قدر دان نعمت انقلاب باشیم و بدانیم که این انقلاب در عرصه های مادی و معنوی خدمات فراوانی به مردم از عمران گرفته تا عرصه بین‌المللی کرده است.

وی با تأکید بر شکرگزاری برای نعمت انقلاب افزود: ما فراموش نمی کنیم که در چه وضعی از نظر امکانات بودیم و فراموش نمی کنیم دیگران برای این کشور تصمیم میگرفتند اما امروز همه اعتراف دارند بدون نظر ایران هیچ تصمیمی در منطقه گرفته نمی شود.

این مرجع تقلید با بیان این که زمانی ما ما برای اسلحه از غرب التماس می کردیم اما امروز موشک نقطه زن داریم، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب موشک با برد 2000 کیلومتر داریم و در بحث های نانو،سلول های بنیادین و هسته ای پیشرفت های چشمگیری کردیم که همه با خودباوری جوانان این کشور حاصل شد .

وی ادامه داد: از نظر عمرانی الحمدلله در اکثر روستاها امکانات وجود دارد البته هنوز به وضع مطلوب نرسیدیم که مسؤولان باید کمر همت ببندند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به بعضی از برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب ابراز داشت: باید این ایام را گرامیداشت اما توجه داشته باشیم این انقلاب اسلامی بود و برای برقراری ارزشها نه این که بنام جشن انقلاب ضد ارزش ترویج و ارزش های اسلامی زیر پا گذاشته شود؛ از قرار اطلاع به عنوان جشنواره فیلم عمل ضد ارزشی انجام شده که مایه تأسف است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد: این مردم که برای اسلام و انقلاب جان و خون دادند چرا باید در رنج باشد، تاکی باید رنج بکشند؛ چرا به مردم رسیدگی نمی کنید چرا مدیریت ضعیف است و چرا عده ای با کم کاری خودشان مردم را نسبت نظام و انقلاب بدبین می کنند.

این مرجع تقلید در پایان خطاب به مسؤولان تأکید کرد: بروید به مردم به ویژه قشر ضعیف خدمت کنید و به داد آنها برسید و بدانید که با پشت میز نشستن کار درست نمی شود، مردم از تبعیض ها و بی عدالتی ها گله دارند و وظیفه مسؤولان مبارزه با تبعیض و بی عدالتی و از بین بردن آن است.

محمد قمین
ارسال نظرات